- Výrobce: Turčianske strojárne n. p. Martin
- Rok výroby: 1966
- Výrobní číslo: 41 – 00212
- Současné číslo vozidla: 92 54 725 294 – 3
- Rekonstrukce – odebrání PG500: LD Zdice r. 1974
- Přezdívka: Karkulka, Šemík
- Fotogalerie
Technické údaje:
- Maximální rychlost: 70 km/h (nebo 35 km/h v posunovacím režimu)
- Služební hmotnost: 56,6 t
- Typ spalovacího motoru: K 12 V 170 DR
- Zdvih: 190 mm
- Otáčky volnoběžné: 650 ot.min-1
- Otáčky jmenovité: 1 400 ot.min-1
- Pořadí vstřiku: 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9
- Zásoba paliva: 1 500 l
- Vodní hospodářství: 400 l
- Olejové hospodářství: 110 l
- Olej v převodovce: 250 l
- Výkon kompresoru: 120 m3/hod
- Přenos výkonu: hydrodynamický
- Maximální tažná síla: 158 kN
- Trvalý výkon SM: 515 kW
- Vrtání: 170 mm
- Uspořádání pojezdu: B’B‘
- Délka přes nárazníky: 13 340 mm
- Délka rámu: 12 100 mm
- Vzdálenost středů podvozků: 7 200 mm
- Rozvor podvozku 2 400 mm
Podrobné informace o této řadě se dočtete zde.
Příběh lokomotivy
T444.0294 prožila (dle dostupných pramenů i z dokumentace loko) svůj život převážně ve Zdicích. Před rozpálením přímo ve Zdickém depu jí pomohla její kompletnost a provozuschopnost. Díky stavbě velkokapacitní teplárny v Černožicích dalo tehdejší vedení v roce 1988 požadavek na obsluhu vlečky pro dvě hnací vozidla. Situace tomu přála, že část zaměstnanců vedení teplárny přes resort dopravy vědělo, že nejosvědčenější řadou pro toto prašné prostředí jsou právě hydraulické lokomotivy. Protože docházelo k jejich postupnému plošnému vyřazování, byla šance na bezproblémové odkoupení. Díky svým adhezním a jízdním vlastnostem byly na konci roku 1988 od ČSD zakoupeny. Jen na okraj uvedeme, že T444.0294 přivezla do Teplárny s sebou sestru T444.0298 jako nekompletní a neprovozní. Jen díky panu Petiškovi a jeho týmu, co se o mašinky od začátku jejich nasazení v teplárně staral, došlo kolem roku 95 k její kompletaci a znovu-zrození. Ale o tom všem v jiném článku. T444.0294 byla od počátku dovezení stále v permanenci a provozu. Díky tomu byl její stav v době našeho odkupu mnohem horší. 294 se pak po zprovoznění 298 střídala dle potřeby, ale i přesto lze říci, že více pro práci se využívala 294. Ovšem nakonec byla 294 od roku 2014 odstavena definitivně a poslední období (než obsluhu vlečky přebralo ČD Cargo) dojezdila 298. Narozdíl od 298 prodělala 294 více úprav. Místo brzdiče ŠKODA N/O byl dosazen brzdič typu Dako BS2 a jako přímočinná brzda (u 298 shodně) byl dosazen brzdič Dako BP. Pravděpodobně díky tomu, že do lokomotivy zatékalo, byl horní větrací vikýř odejmut a místo něj byl navařen plech.
Máme tedy na Vás prosbu: pokud by někdo věděl o tomto vikýři, dejte nám prosím zprávu. Jsme připraveni ho odkoupit a umístit zpět na kabinu lokomotivy, aby lokomotiva měla původní historický vzhled.
Děkujeme Vám.