Označení:
- B – vůz druhé třídy
- Původní označení: Ba
- Období 1983 – 1989: Bm
- Období 1990 – 2000: B
- Období po roce 2001: B256
Základní informace:
- Upřesnění: podvozky bezrozsochové Görlitz V
- Výrobce: VEB Wagonbau Bautzen, NDR
- Výroba: 1974 – 1981
- Rok výroby: 1974
- Výrobní číslo: 1974/177
Technické informace:
- Váha prázdného vozu: 39000 kg
- Délka vozu přes nárazníky: 24500 mm
- Délka skříně 24200 mm
- Šířka skříně: 2882 mm
- Výška střechy od temene kolejnice: 4232 mm
- Vzdálenost otočných čepů: 17200 mm
- Rozvor podvozku: 2500 mm
- Průměr styčné kružníce kola: 920 mm
- Nejvyšší dovolená rychlost vozu: 140 km/h
- Brzdící váha: O 42 t, R 58 t
- Míst k sezení: 80
- Počet oddílů: 10
Zdroj: parostroj.net
Vůz B256 20-41 199 byl vyroben v roce 1974 jako Ba v dodávce prvních 33 vozů (175-207), v podstatě vzhledově atypickými oproti klasickým vozům z let 1977-1985 s přepážkami v dekoru dřeva a třemi schůdky, jak jsme dnes zvyklí. Disponuje pouze dvěma schůdky u nástupních dveří a světlými přepážkami v interiéru známých především z odporových vozů, avšak už má klasické červené koženky. Z celkové dodávky vozů zbyly pouze 2 v původním stavu. 198 v majetku ČD ze soupravy „Retro Ostravan“ a naše 199. Nedávno ještě existoval na Slovensku relativně původní vůz, kterému bylo pouze dodáno CZE a prošel tak přeznačením na Bee 50 56 20-48 045 původem B 20-41 179, ovšem ten byl ke konci roku 2022 sešrotován. Zbylé vozy byly sešrotovány, nebo razantně modernizovány na typ Bee273.