Technické údaje:
- Délka bez nástavby: 3,8 m
- Hmotnost bez nástavby: 1,7 t
- Nosnost plošiny: 4 t
- Maximální rychlost: 35 km/h
Drezíně říkáme Batman podle vzhledu kabiny obsluhy, která je nepůvodní a atypická. Bohužel nemáme žádné informace o tom, kdo a kdy tuto úpravu prováděl.
Nejstarší motorový vozík používaný u ČSD určený pro přepravu materiálu a mechanizace. Na dvounápravovém podvozku spočívá rám, na kterém je dřevěná plošina a kabina řidiče umístěna v levé přední části. První vozíky měly dřevěnou kabinu určenou pouze pro řidiče, pozdější konstrukce umožňovaly i přepravu další osoby. Pro případnou přepravu osob je plošina vybavena sklopným řetízkovým zábradlím. Výkon ze čtyřtaktního benzinového motoru typu „boxer“ se přenáší na zadní nápravu pomocí kloubového řetězu (naše drezína má shodný typ motoru s VW Golf první generace). Mechanická převodovka má dva rychlostní stupně pro jízdu vpřed a dva pro jízdu vzad. Ruční zdvihací mechanismus umožňuje vozík otočit kolem svislé osy. Motorový vozík je vybaven zdržovou brzdou ovládanou pouze ručně ovládanou z kabiny řidiče. Jedná se nejspíše o jednu z prvních drezín této řady a vzduchová automobilová brzda zde chybí. Na každé kolo působí jedna zdrž. Úspěšná konstrukce přestala v 60. letech vyhovovat a tak byla snaha konstrukci vylepšit, což však nemělo požadovaný efekt a vozíky byly následně nahrazeny MUV 69.
Zdroj textu naleznete zde.