Technické údaje:
- Maximální rychlost: 40 km/h
- Hmotnost: 10 t
- Nosnost: 5 t (možnost tahat vozidla o váze až 40 tun)
- Typ spalovacího motoru: Zetor 6701
- Délka přes nárazníky: 10 220 mm
- Rozvor: 6 100 mm
- Minimální poloměr oblouku: 90 m
- Brzdná váha: 7 t
- Výroba: 60. léta
Pracovní vozidlo označené AGMu se nám podařilo zakoupit od spolku ZINOPA. V původním provedení byla tato AGMu s dřevěnou kabinou, jeřábkem a původním motorem ZIL 164 AE. Její konstrukce umožňovala převážení kolejnic po stranách kabiny. Postupně se ale AGMu u Traťových Distancí rušily a pár kusů, které toto rušení přežily, byly rekonstruovány. Na této AGMu, provádělo rekonstrukci MTH Nymburk, které jí změnilo do dnešní podoby. Kromě rekonstrukce motoru na Zetor 7011 se změnila i její kabina, jež vidíte na fotkách. Jeřáb s nosností 1 tuna, vyložením do 4,5 m a výškou zdvihu až 2,9 m nad temeno kolejnice umístěný za kabinou byl demontován. Po odstavení a zrušení této AGMu u TD Nymburk, byla v 80. letech zakoupena firmou KARBO Benátky n. J., kde byla využívána k posunu a přesunu vozů na tamější vlečce. Po jejím odstavení v roce 2002 ji získal spolek ZINOPA do své sbírky. Díky tomuto spolku se podařilo AGMu zachovat do dnešních dnů v nezměněné podobě. Vzhledem k tomu, že náš spolek je zaměřen právě na různá pracovní a jiná zvláštní technická vozidla, jsme se s vedením spolku ZINOPA na sklonku roku 2021 dohodli o možném zakoupení do našich sbírek. A tak se také stalo. Ač vozidlo bylo zakoupeno brzy z jara roku 2022, nakonec jsme jej kvůli naší časové vytíženosti přivezli až 19. srpna. Máme tedy v Československu jediný dochovaný unikát v nezměněné podobě.
Děkujeme tímto spolku ZINOPA za možnost spolupráce a zakoupení jejich exponátu a firmě Hynčica za ochotu a přístup v rámci přesunu tohoto vozidla k nám na Čáslavskou Muzeální Dráhu.