Technická data:
- Maximální rychlost: 90 km/h
- Služební hmotnost: 114,6 t
- Typ spalovacího motoru: K 6 S 310 DR
- Zdvih: 360 mm
- Otáčky volnoběžné: 300 ot.min-1
- Otáčky jmenovité: 750 ot.min-1
- Pořadí vstřiku: 1-3-5-6-4-2
- Zásoba paliva: 6 000 l
- Vodní hospodářství: 1 100 l
- Olejové hospodářství: 650 l
- Výkon kompresoru: 120 m3/hod
- Přenos výkonu: elektrický stejnosměrný
- Maximální tažná síla: 195 kN
- Trvalý výkon SM: 993 kW
- Přenášený výkon: 885 kW
- Vrtání: 310 mm
- Uspořádání pojezdu: Co’Co‘
- Délka přes nárazníky: 17 220 mm
- Délka rámu: 16 000 mm
- Vzdálenost otočných čepů: 8 660 mm
- Rozvor podvozku 4 000 mm
- Minimální poloměr oblouku: 80 m
Jedná se o poslední vyrobenou „nulku“ v ČKD Praha pro československý průmysl – T 669.0539. Jedná se původem o lokomotivu z neodebrané objednávky do Polska, kde měl jezdit pod označením S-2141. Nakonec byl dne 8. 1. 1990 dodán na vlečku ČEZ OKE Ostrava pod číslem T 669.0539, se kterým je evidován dodnes. Stroj byl prodán roku 1998 z vlečky teplárna Krnov do ZŤS Martin, odkud byl zakoupen naším Muzeem.
Paradoxně tak MTZ Choceň tímto uzavírá kompletní historii lokomotiv, které prošly vlečkovým provozem v Martině. Neboť je majitelem jak Teplárenské T444.0057, která opustila areál Teplárny v minulém měsíci a vlečka je už zcela minulostí, tak i tento Čmelák je poslední lokomotivou v areálu ZŤS Martin.
Čmelák je plně provozní a bude sloužit našemu spolku pro různé převozy na akce, prezentaci své řady na akcích, možnost foto-jízd, či nějakou komerční jízdu.
Děkujeme zástupcům ZTS real, a.s. za umožnění prodeje.