M263.0017

Po skoro dvou a půl letech vyjednávání a řešení je nám velkou ctí Vám představit náš další exponát do naší sbírky, který je skoro klíčovým bodem celého našeho úsilí, které jsme před cca čtyřmi roky započali. Dnes 8. dubna jsme od ČD a.s. (CHV Lužná u Rakovníka) převzali námi zakoupený motorový vůz pro opravu trolejového vedení M263.0017 či 894 017. Tento vůz byl do roku 2018 veden pod památkovou péči MK ČR. Ovšem díky žalostnému stavu nakonec převzalo NTM vůz M263.0009, který byl uschován v depu v Libni a sloužil jako sklad pro náhradní díly k parním lokomotivám. Tehdejší výrok CHV byl ten, že vůz z důvodů svého stavu půjde do likvidace. Naše žádost přistála zavčas, akorát pandemie a další peripetie zamíchaly trošku kartami a celou anabázi to o několik měsíců prodloužilo. Nakonec jsme ale přece jen svou „káru“ dotáhli do cíle a dnešním dnem jsme oficiálně „Mandelinku“ převzali.

Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se na celé této záchraně vozidla podíleli. Protože vozidlo uniklo likvidaci takřka o pár dní. Děkujeme Letohradskému Železničnímu Klubu (Aleš Filip) za spolupráci ohledně záchrany a pomoci a Spolku v České Třebové, za přístup a vstřícnost. Taktéž děkujeme ČD a.s., že nám díky tomuto prodeji umožnily zrealizovat ojedinělou ucelenou sbírku montážních vozidel pro trolejové vedení. Neboť tento vůz M263.0017 je de facto klíčovým vozidlem, bez něhož by sbírka pod jednou hlavičkou klubu nikdy nemohla vzniknout.