Označení:
- N – otevřený, nízkostěnný (výška bočnic do 800 mm)
- s – otevřený vůz s ložnou délkou 12 metrů a více
- k – vůz s klanicemi
- Původní označení: Nsk 3-47656
- Období 1968 – 1981: 27 54 333 2922-2 (Nsk)
- Období po roce 1982: Kbkks
Základní informace:
- Konstrukční skupina: 10
- Číselný interval: 341 5 až 341 6
- Upřesnění: rozvor 10,4 m
- Výrobce: Vagónka Tatra Smíchov, Česká Lípa
- Výroba: 1963 – 1966
- Typové číslo: 175
- Přepravní režim: 41
- Rok výroby: 1965
- Výrobní číslo: 36008
Technické informace:
- Délka přes nárazníky: 16240 mm
- Výška: 2830 mm
- Šířka: 3040 mm
- Délka skříně: 15000 mm
- Rychlost (ložený/prázdný): 100/100 km/h
- Váha: 13000 kg
- Ložný objem: 12.6 m3
- Ložná plocha: 42.0 m2
- Ložná hmotnost: 23 t
- Ložná šířka: 2820 mm
- Ložná délka: 14940 mm
Zdroj: parostroj.net
Tento vůz jsme získali od Správy ústecké dráhy spolu s několika dalšími vozidly. Byl vyroben Vagónkou Tatra Smíchov v České Lípě. Používal se k přepravě kusových dlouhých zásilek (např. dřevěné střešní konstrukce, trámy) a silničních vozidel. Od roku 1982 je tato řada přeznačena na Kbkks. V dnešní době už je clekem vzácnost potkat nějaký v běžném provozu. Dnes jsou spíše využívány vozy Kns.
Nízké bočnice jsou sklopné, klanice taktéž. V klanicích je navíc zasunutý řetěz, který lze do sebe zaklesnout s řetězem protější klanice pro zajištění nákladu. Čelnice s výsuvnými sloupky se dají sklopit na nárazníky a umožní tak silničním vozidlům průjezd přes vůz při nakládce.